Factuur wordt niet betaald? Volg tot 5 stappen en ontvang je geld

Iedere zzp’er ligt er wel eens wakker van: een klant die een factuur niet betaalt… De eerste betalingsherinnering heb je inmiddels al verstuurd, maar je hebt je geld nog steeds niet ontvangen. Wat nu? In dit artikel lees je welke 4 stappen je moet volgen als jouw klant de factuur ook na de eerste factuurherinnering niet betaalt, toch de rekening te laten betalen.

De 5 stappen die je moet volgen als jouw klant na de eerste herinnering nog steeds niet heeft betaalt:

telefonisch contact opnemen over de nog niet-betaalde factuur
een tweede betalingsherinnering sturen
aanmaning sturen
een incassobureau inschakelen
naar de rechter stappen

Als de uiterlijke betalingstermijn van de eerste betalingsherinnering ook al is verstreken, is het verstandig om telefonisch contact op te nemen met jouw klant. Ga in dit gesprek niet teveel in op de oorzaken van het niet betalen, want dat kost je alleen maar energie.

Maak liever concrete afspraken over hoe het nu verder gaat. Spreek duidelijk met elkaar af wanneer de factuur uiterlijk betaald moet zijn. Bevestig deze telefonische afspraak vervolgens per e-mail.

Invorderingsbedrijf.nl